Ge mig TID

Idag är det mycke jag vill få gjort. Det är så svårt på vardagarna när man har Alissa, men under helgen är Jimpa ledig och kan ta henne. Jag måste städa, tvätta och renbädda. Vissa tycker jag renbäddar väldigt ofta. Jag gör det en gång i veckan. Har väl sett allt för många program på tv om hur alla kvalster lever loppan i lakanen annars. Sen har hon i "rent hus" sagt att man ska göra det en gång i veckan så jag litar på det. Tvätten bara växer, inte den smutsiga utan den rena som väntar på att få strykas. Det är oxå något jag har fått för mig som måste göras. Skulle även behöva låsa in mig på lilla kontoret här i några timmar och fixa med alla kort som ska läggas i mappar. Rensa lite viktiga papper, skriva i Alissas bok och fortsätta planera hennes namnsermoni. Hur ska jag hinna med allt?! En sak i taget Jessica, en sak i taget!

Igår kväll när lissen hade somnat gick vi igenom lite hur vi vill göra på sermonin. Men eftersom jag har en "dop" familj/släkt så har jag aldrig varit på något sånt här innan. Har fått söka lite på nätet om hur andra har gjort. Kanske har du varit eller haft en namnsermoni och kan dela med dig av lite erfarenheter?

 


Kommentarer
Emma, Oliwers mamma

Ja du... en sak i taget va de ja... men hur lätt e de?? Man vill så mycket o allt växer precis som du säger.

Jag är som du o MÅSTE bädda rent 1 gång i veckan och det är normalt tycker jag, för sen är underlakanet sladdrigt o så ju. Och kvalster... blääää

2009-08-29   17:05:57    http://fantasiemma.blogg.se/
Emma, Oliwers mamma

glömde skriva att jag håller med dig om tacis. tyvärr är inte Jimmy som jag o kan äta hur ofta som helst...hehe

Jag får gå över till er istället ;)

2009-08-29   17:07:21    http://fantasiemma.blogg.se/
Elin

hej gumman. Min syster hade en namnsermoni/namngivnings kalas för hennes dotter emmy. Jag har en del tips om du vill ha, emn kanske kan ta det om vi kan komma till er någon dag i veckan? :) kram

2009-08-29   22:42:32    http://ellielack.blogg.se/
Emma, Oliwers mamma

Men vi har ju kommit överens om att jag ska testa allt först... skratt

Nej blå, orange och röd var färgerna. men rosa bobbycar fanns med princess... sååå söt o såklart blå med polis till Oliwer... hihi

2009-08-29   23:45:49    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback