Bästaste leksaken

När Alissa var ganska ny kom grannen Emma och sonen Oliwer över på besök och hade då med sig sin fina kamera, en Sony A350. Jag har länge velat ha en systemkamera, men det har liksom aldrig blivit av att man skaffat någon. Jag har nöjjt mig med lilla digitalkameran, men när jag fick syn på Emmas och t.o.m fick testa den väcktes en liten förälskelse i mig. En sån ska jag ha! Jimmy tyckte att det kanske skulle bli en bra födelsedagspresent eftersom jag snart fyller år...men vafan, jag vill ha en NU, helst idag. Jimpa åkte ner till Media Markt, men där var den slut så vi hittade en Sony A300 för en billigare peng på elgigantens hemsida. A300 har 10,2 mp och A350 14,2 mp men eftersom jag är nybörjare så räcker en A300 alldeles utmärkt för mig, så det fick bli en sån. Jag älskar min nya kamera och den följer med mig överallt. Det dumma är att jag inte riktigt kan den än. Manualen är på engelska :-/ Hade vart så mycket enklare om den var på svenska eller om någon som kan lite mer bara visar hur den fungerar, ska fråga Emma om hon kan lära mig. Är inte så kul att ta alla kort på Auto liksom, då missar man änna poängen med att ha en systemkamera. Hade även velat veta lite mer om hur man tar ett bra, fint och perfekt kort. Man kanske skulle gå en kurs så man lär sig grunderna?!
Än så länge har jag bara ett "tillbehör" och det är ju min fina Golla väska som jag fick av Jimpa, men kanske skulle behöva ett större objektiv framöver. Den som sitter på nu är bara 70, en 200 som Emma har hade juh inte vart helt fel ;) Hoppas Jimpa läser detta *haha*

FOTO 

Kommentarer
Emma, Oliwers mamma

hihi ja hoppas Jimpa läser ;)

Jag tar mycket med porträtt för då blir det kanonfina bilder på Oliwer.

Systemkamera är ett måste o som du säger bästa leksaken ;) dyraste man har... haha

2009-08-09   19:40:48    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback