Alissas namnceremoni!

I söndags den 29/11 hade vi en liten välkomns-ceremoni för Alissa eftersom vi har valt att inte döpa henne kyrkligt. Vi hyrde Öppna förskolan här i Kärra, och det var en helt lagom stor lokal för antalet gäster som vi bjöd, vilket var närmaste vänner och familj. 
Det kändes inte som att det var så märkvärdigt när vi väl körde igång men jisses vilket jobb det var att förbereda allt, tack och lov fick vi väldigt mycket hjälp av Kristoffer & Elin. Jag och Elin stog i stort sett hela lördagen och baka, tack snälla Elin för hjälpen ♥

Men såhär i efterhand är både jag och Jimmy väldigt nöjda och glada över att vi har gjort detta, speciellt för Alissas skull.

Söndagen började med att vi gick upp strax efter 08.00, då fick lissen sig ett bad och sedan packade vi in allt vi skulle ha med oss i bilen och åkte ner till lokalen. Vid 11.00 åkte jag iväg till B-plan och köpte en tunika eftersom jag inte hade något fint att ha på mig. Jag var borta allt som allt i ca 20 min, det du ;) Inte så långt efter att jag är tillbaka kommer Krille och Elin och hjälper oss med det sista, annars hade vi nog inte hunnit. Mycket kärlek till dessa två.
Kl 13, på utsatt tid börjar gästerna trilla in och dom första som anländer är mina föräldrar. Det bjuds på glögg vid entrén och det minglas innan vi kör igång själva ceremonin.
Jag hälsar alla välkomna, Jimmy läser en dikt och berättar sedan om namnet Alissa och varför vi valde det, Krille tänder ett ljus och ger Alissa hennes namn (ceremonin) Elin sätter på henne ett smycke, jag utser Alissas faddrar, Elin håller det mest fina tal (som gjorde hela lokalen tårögd) och tillslut avslutar Jimmy med ett fyrfalligt leve. Vi fick allt på film och det är verkligen GULD värt. Tack pappa för att du filma!
Nu fikas det för fulla muggar på lite gottgott som jag och Elin smacka ihop dagen innan. Sedan är det dags för presentöppning innan gästerna tackar för sig och beger sig hem.
När alla hade gått var det endast jag, Jimmy, Krille och Elin kvar. Vi hade en heeel del att städa upp kan man säga, men det gick jättefort och vi var färdiga på ca en timme. Åter ett stort tack till våra underbara vänner Kristoffer & Elin!!!
När vi sedan kom hem till oss åkte Jimmy och Krille iväg och köpte Thaimat, som vi sedan åt till fotbollen. Vi hade med andra ord en helt fantastikt fin dag och är så otroligt tacksamma för all hjälp vi har fätt. Även att så många av våra nära kunde komma. Sedan får man inte glömma alla grymma presenter lilla lissen fick. TACK!










Kommentarer
-svantes mamma-

Smarriga muffins!!! :)



Vad docksöt Alissa var! jätte fin klänning och skorna ska vi inte tala om!

2009-12-02   08:45:57    http://nykick.blogg.se/
jenny

Tack själva :-)

Och vi tackar så mycket för tavlan vi fick.

den hänger så fint över hans säng nu :-)

kram

2009-12-03   15:45:45  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback