Vecka 52

Senaste veckan har varit fullsmetad med diverse aktiviteter, bl.a. shopping, loppis och julstök. Det har handlats julklappar, men i år enbart till barnen...och Jimmy. Den jag är mest nöjd med är nog Jimmys, han fick en SmartBox "Världens Kök" Han får välja bland 3 restauranger här i Göteborg och äta en fantastisk middag med dessert tillsammans med mig, helt underbart. Indiskt, tjejckiskt eller tapas...vi får se vad han väljer. Jag fick även en väldigt fin klapp från jobbet, SF presentkort...så det kan nog bli en riktigt lyckad kväll när det väl är dags. 
I lördags hade vi loppis på komersen, och det kan jag varmt rekomendera om man vill bli av med onödigt skräp där hemma eller sånt som bara tar upp plats på vinden eller i garaget. Vi fick sålt väldigt mycket och folk var som tokar när man plockade upp sina grejer på bordet. 1300kr fick jag ihop. Jag har redan börjat samla ihop saker till nästa försäljning som antagligen kommer ske i jan-feb.
I måndags och tisdags jobbade jag, storstädade här hemma och onsdagen pysslades det med det sista inför julafton. Jag har verkligen haft fullt upp, därav inget bloggande. Men ser att statistiken ändå har legat kvar på en stabil nivå :)

Onsdagen den 23 december klockan 19.30 var det dags för den årliga bingon, det är nog en liten tradition hos alla att spela på uppesittarkvällen. Vi var hemma hos mina föräldra. Krille, Elin, Therese och Pierre var även med. Vi satt alltså 8 pers och spel,a men vann inte ett skvatt :( Vann du?


Tjuvöppnar lite julklappar hemma hos mormor & morfar, Elin hjälper till.

Fick även öppnat Alissas julklapp av sina faddrar, och det var ett par jättesöta NIKE skor. Har inte tagit något kort på dom ännu men lovar att göra det, dom bara måste ses!
Tack kära vänner ♥


JULAFTON Lilla familjen vaknade tidigt och vi låg och mös i sängen med en snötäckt altan utanför och tittade på sista avsnittet av julkalendern. Gick sedan upp och åt en mumsig julfrukost och öppnade våra klappar som låg så fint under granen. Jag fick en helt underbar morgonrock i gammelrosa (som jag själv valde ut) av Jimmy. Perfekt att bara slänga på sig när jag ska upp och göra välling till Lissen på morgonen. Alissa fick en vibrerande gris och Jimmy ett par långkalsonger som Alissa valde, Jack Daniels godis, handduk till träningen och SmartBoxen. Jimmy får alltid mest, haha! Efter lite julklappsöppning bara vi 3 åkte vi hem till Anita & Bengt. Var hemma igen till Kalle Anka, var det förresten någon som istället tittade på Anna Anka? Framåt 16 anlände gästerna, vi åt gott, öppnade ännu fler julklappar och bara umgicks. Alissa fick jättemycket fina saker, men det är nog mer jag och Jimmy som har lekt med dom, haha. Hon fick även 2 Pippi filmer som har rullat under hela juldagen. Nu är samlingen komplett :)
Tack alla underbara för gårdagen ♥




Öppnar sin första julklapp på julaftons morgon.
Men verkar som att bandet var mer intressant...


Myser hos mammas kusiner Angelica & Alexander!

Idag har vi sovit lääänge och bara varit. Pippi har som sagt rullat om och om igen. Alissa har lekt med sina nya leksaker och även jag och Jimmy har vart iväg och köpt oss en liten leksak, nämligen en NY DATOR! Den gamla har nu gjort sitt och vi hittade en som passar för våra behov till ett bra pris, så varför inte. En COMPAQ, grymt bra, otroligt snygg...jag älskar den!

Vad fick du i julklapp?

//Jessica


Kommentarer
Emma, Oliwers mamma

Vi spelade faktiskt. Riktigt trevlig underhållning :)

I julklapp fick jag ett par skor. Det var det enda :)

2009-12-26   12:53:10    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback