INTE OKEJ!

Alissa hade på sig en vit klänning under själva ceremonin, men lyckades dreggla ner den ganska fort så vi bytte sedan till en rosa klänning. När Jimmy kommer tillbaka efter att ha bytt på henne säger han att den vita klänningen var full av kaffefläckar. Då kan man undra hur Alissa har fått 6st kaffefläckar på sig?! Hon har med andra ord suttit i någons knä medans personen i fråga samtidigt har druckit kaffe och spillt, jag ser inget annat alternativ. Detta tycker varken jag eller Jimmy är okej. Det är väl en självklarhet att man inte dricker någon varm dryck när man har en bebisi famnen?!?!?! Spiller man så får bebisen svåra brännskador, det är 10000 ggr värre än att spilla på sig själv. Sedan finns det väl dom som säger att jag skulle ALDRIG spilla, men det behöver inte vara du som gör något fel, det kan lika gärna vara någon annan som stöter till dig så att du spiller. 
Vi som är föräldrar har vissa regler som ska följas, och att dricka kaffe när man har Alissa i famnen är ett NEJ, och det gäller naturligtvis ALLA barn! Vi är inte elaka utan bara fruktansvärt rädda om våran dotter.
Nu såg jag inte när detta inträffade och hoppas jag slipper göra det i framtiden.

Se hela bildenHär har vi lilla Rex 1år som fick en varm kopp te över sig. Han fick andra gradens brännskador. Det är livsfarligt med varma drycker i närheten av små barn. Deras hud är så mycket känsligare än på en vuxen, tänk på det!
(Bild lånad från google)


Kommentarer
Emma, Oliwers mamma

fy fan va arg jag hade blivit. Jag hade blivit galen. Jag vet en som fick brännskador :( Nä fy fasen va ansvarslöst.

2009-12-01   23:07:17    http://fantasiemma.blogg.se/
-svantes mamma-

Usch vilken hemsk bild. :( Stackars pojk!



Tycker med all rätt att du har rätt att vara arg, fy satan. De vet man ju att man inte dricker varma drycker omkring sitt barn...



Kram

2009-12-02   08:41:52    http://nykick.blogg.se/
Emma, Oliwers mamma

när åker vi imorgon???

2009-12-03   22:54:28    http://fantasiemma.blogg.se/
vet ej

http://www.kaffeinformation.se/templates/recipes/Page.aspx?id=513

2009-12-04   14:19:11  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback