Kössarna

Det är 133 dagar emellan dom små kusinerna.
Om ett år har dom precis lärt sig gå, om 1½ år springer dom runt och ska pilla på allt, om 2 år är dom riktiga busar, om 3 år kommer deras syskon ;)


Wincent 4½ mån och Alissa 4 dagar


 

Alissa

Placering på namntoppen 2008: Inte i topp 100
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 120
Antal män med namnet i Sverige: 0

Alissa är en variant av det engelska namnet "Alyssa" vars betydelse står för blomman med samma namn - alyssum flower - på svenska (något oglamoröst) stenört.

Namnet Alissa är en variant av Alice (Gamla tyska) Alicia (Gamla tyska), Alisa (hebreiska), Alyssa (grekiska) och Elissa (grekiska), och innebörden av Alissa är "ädel, upphöjd, stort lycka, rationell; från välsignade öarna ".


Lissa med faster Jenny och fabbo Paul
(Wincents föräldrar)

Wincent

Placering på namntoppen 2008: Inte i topp 100
Antal män med namnet i Sverige: 314
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 0

Betydelse för detta namn saknas.



Alissa 

Kommentarer
Therese -Mamma till Tim

heej Jässe!

Åå förlåt mig att jag inte tåg med

mig värmen. Vi är ovänner jag förskte får

med mig värmen men han blev bara arg på mig. :'( hihi.

Tack så mycket. Eran söta alissa är bara för söt.

Skulle vara skoj att träffas så ta en fika eller nått så man får träffa er å sötnosen Alissa =)

kram

2009-08-02   12:04:25    http://cutetess.blogg.se/
Thereses - Mamma till Tim

Nää de får vi inte hoppas på att vrämen blir arg på mig nästa gång hihi.

När kan du ses ja kan på torsdag =)

men då får vi ta med kidzen också =)

kramis =)

2009-08-03   21:21:50    http://cutetess.blogg.se/
Graavid på 17 år

Tack så jätte mycket, detsamma får man säga! :)

Haha ja jag är nygravid , och jag älskar att vara det! Tack du får mig att känna mig välkommen som gravid :)

2009-08-03   22:23:37    http://jaagargraavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback