Ladda för förlossningen...

...mentalt
Mentalt kan du göra mycket för att förbereda dig. Ställ in dig på att du under förlossningen troligen kommer att uppleva den största smärta du hittills har upplevt, om du inte har fött barn tidigare. Men se även att smärtan har en funktion. Det är en naturlig del av förlossningen och kommer när vävnaderna töjs ut för att barnet ska få fri passage på sin väg ut ur livmodern. Varje värk och varje kryssning leder dig ett steg närmare att få hålla ditt barn i famnen.

Vilken känsla det måste vara att få upp sin lilla bebis i famnen *läääängtar* På ett sätt vill jag föda nu och uppleva allt det där, bara för att jag är så trött på att vara gravid men samtidigt är jag helt skräckslagen.

Igår sov jag bort hela dagen, var helt utslagen. Men idag är energin tillbaka. Ska sätta på Eurovision Song Contest skivan, dra ett varv med dammsugaren och bara vara glad och inte tänka på det där mer, på några timmar iaf...hehe.




EMMA!




Kommentarer
Emma, Oliwers mamma

tack vännen!!!!

2009-06-03   12:14:50    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback