Motvind

Jag försöker hålla tillbaka tårarna, men det är svårt. Jag vill bara att allt ska vara som vanligt, då känner jag mig bekväm. Vill inte att det ska se ut som ett bombnedslag hemma. Det första jag gör på morgonen när jag vaknar är att springa upp till mamma. Jag vill inte se skiten mer. Och det som gör mig ännu mer irriterad är all städning jag och Jimmy har framför oss. Jag som i vanliga fall tycker det är kul har absolut ingen lust eller energi till det just nu.
Jag trodde att allt skulle vara klart så att jag iaf skulle kunna börja lite idag men blir det nånsin som man tänkt sig?! Målaren har lite småfix i hallen kvar som han ska göra klart idag, men kan man lita på att han kommer?? Han säger en sak, gör en annan. Får hoppas på att han dyker upp. I måndags borrades hålen i taket för spottarna och igår kopplades lite el. När det sedan var dags för dom att sättas på plats, var hålen i taket för stora. Vad hände där liksom?! Jag blir så trött. Så nu har vi 12 feta hål upp till vinden, schnyggt!

Idag har jag, mamma och Tess varit på Frölunda Torg. Fattar egentligen inte varför jag följer med när jag är pankare än pankast. Jag fick ut 1900kr i april (havandeskap, 5 dagar) Innan var jag sjukskriven och skulle ha ersättning från försäkringskassan, men kom det några pengar...näääää! Jag ringde igår och kolla hur det går men dom har ju sååå jävla mycket att göra så det blir kanske ingen sjukpenning denna månaden heller. Anställ mer personal då era puckon! Så det har väl inte varit någon rolig månad. Fick ut ca 23000 ihop och räkningar på 21...wohooo!
IALLAFALL! Så hittar jag alltid massa kläder, skor...ja you name it när jag inte har råd eller kan köpa. Jag vill inte vara fet längre! Hittade världens finaste byxor, alltså VÄRLDENS FINASTE! Men köper jag dom i st S nu så kommer jag väl kunna ta på mig dom lagom till jul. För det tar väl inte några veckor efter att man fött barn som man återfår sin normala storlek?! Att vara gravid var inget för mig! Kom ut nu monken så mamma blir glad igen!

Over and out!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback