Efter regn kommer solsken!

Efter mitt senaste inlägg hände något, allt bara vände. Jag deppade ett tag hos mamma innan jag strax före 16 tiden gick hem. Satte mig i köket, läste lite post och blev lite smått arg när jag tänkte på vad försäkringskassan hade sagt i luren igår. Det ska inte gå 2 månader innan jag får min utbetalning, fan heller! Jag har väl räkningar eller?! Så jag ringde upp dom igen och idag var tydligen allt löst, på måndag sitter pengarna på kontot. ÄNTLIGEN! Jag blev så glad att jag var tvungen att ringa Jimmy och berätta. Så jag får alltså en dubbel inkomst denna månaden, för på onsdag får jag h-penning. Sen trillar nog skattepengarna in veckan innan midsommar oxå =) Jag är helt plötsligt RIK. Någon som ska med och shoppa nästa vecka eller? ;)
Sören (målaren) knackade på dörren någon minut efter jag la på oxå. HAN KOM IDAG, helt otroligt. Så nu är hallen klar. Pappa kom förbi med en spot (ett ex) som passade perfekt. Dom har tråkigt nog stängt tills på måndag på Malmbergs men vi har juh levt utan belysning i vardagsrummet sen vi flytta in så 4 dagar till gör nog ingen skillnad...hehe. 
Framåt kvällen ville Tessan ha skjutts in till stan, partypinglan. NEJ NEJ, skaffa körkort gumman blev mitt svar! Men när hon erbjuder 500kr, så kom jag ganska snabbt på andra tankar. Klart jag kör dig syrran. Kom ihåg att denna tjejen jobbar heltid, natt dessutom, bor hemma (betalar inte hemma) och har inga räkningar förutom mobilen. Skulle jag be om det dubbla hade hon nog inte bangat...bara hon blev körd. Tråkigt egentligen med follk som inte uppskattar värdet på pengar...

Ska jag köpa dom där byxorna förresten, dom kanske inte passar på ett tag bara. Dilemma det där! JAG VILL VILL VILL HA DOM! Vad hade ni gjort?

Åsså ett G R A T T I S till fammo som fyller 70 idag!

Imorgon är Jimpa ledig så vi ska STÄDA, ska bli askul faktiskt. Det ska glänsa! Och senare är vi hembjudna på middag hos Jenny, Paul och lilleman. Ska bli kul och se hur långt dom har kommit på övervåningen =)

Nu ska jag nana!



Kommentarer
Emma

Ja det där med att folk inte värdesätter pengar känner jag igen. Syrran e precis likadan. Sen vill de utnyttja allt o allt. Bläää!!!

Köp inga byxor nu vännen. Du kommer ångra dig!!

Skönt o va rik. Dela med dig till mig vettja ;)

kram kram

2009-05-21   16:27:57    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback