Internetlös

Jag har varit utan internet sen i söndags kväll. Då drog vi ut allt vad sladdar och kablar heter i vardagsrummet, rensade ut allt. Vi fick nämligen för oss att renovera lite, får passa på nu när vi kan. Vi målade om vardagsrummet när vi flyttade in för lite mer än ett år sen men av någon konstig anledning blev det ett billagare märke på färgen än i resten av rummen. Man går ju vanligtvis inte runt och tar på väggarna men råkade man göra det lämnade man en fet fläck efter sig. Ingen vacker syn när solen låg på. USCH! Jag får panik på sånt. Har samma färg (latte) i sovrummet men där har vi inga problem, men det beror nog kanske på att vi målade med Beckers där.

Målaren var här idag och la på det sista lagret, skönt att det är klart. Nu har vi den jobbiga biten kvar. Ska sätta upp lite spottar och elektrikern (pappsen) gör detta först nästa vecka så nu får vi inte "flytta in" på ca en vecka...buhu! Det står möbler och prylar från vardagsrummet lite överallt i huset nu och det är la inte så kul. Men i en vecka kan man nog stå ut.
Så Emma, du får nog komma på hembesök när det är klart. Hade juh även en promenix inbokad men eftersom målaren har dykt upp lite när som helst och Jimpa jobbar så har jag fått hålla mig hemma.

Jaja, sånt är livet. Nu är det snart delfinal 2 i eurovision som man inte får missa. Jag tycker egentligen inte sånt är kul men jag kan bara inte låta bli att titta. Och visst är det skönt att Marlena gick till final?! På lördag ska vi hejja =)

Psss! Nu har jag 32 dagar kvar till beräknad förlossning! 


Kommentarer
Martina

Vilen dum målare =) nej han kan få komma hit å måla med om han vill finns ju alltid att göra. Säg till när du har tid å lust så ska vi se om de blir någont promenad innan bebisen tittar ut. kram

2009-05-14   21:10:21  
Emma

hehe ja jag vill ju inte sitta i soffan om den står på toan ;)

Va tråkigt me färgen. Vi köpte också en billig färg en gång som va flammig o tråkig. Så köpte vi beckers o jäklar va bra de blev.

kram

2009-05-14   23:07:35    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback