Ska man slå till?

I måndags var vi på visning här uppe i Gerrebacka (Svarvstensvägen 28) och det var över förväntan faktiskt. Den ser lite tråkig ut på korten här på nätet men så mycket finare i verkligheten. Vi kände redan innan att vi inte var så intresserade men ville ändå kolla. Hmm, men jag kan nog erkänna att jag mycket väl hade kunna tänka mig bo där. Himla mysigt och kanonbra läge i området. Men det finns lite nackdelar...inget garage, ingen vind...endast ett litet förråd där ALLT ska få plats. Det kommer aldrig gå...! Den är bara på 96kvm och det är mycket mindre än vårat nuvarande hus och att flytta till något mindre känns inte så smart när vi framöver planerar ett syskon till Alissa. Men visst, i dagens läge hade det nog kanske funkat. Som mäklaren sa så får man anpassa sig efter det man har. PRECIS! Har vi verkligen användning av allt som står och skräpar i vårat garage...NJAAEPP!

Ikväll ska vi på visningen igen (Svarvstensvägen 71) Denna tror jag nog är något finare än 28:an iom att den har rostfritt i köket och ektrappa. Nackdelen är väl att den har ekparkett-PLASTMATTA på övervåningen, hur fan kan man sätta in det i ett såpass nytt hus??? Näää, det är la kanske därför utgångpriset är så mycket lägre kanske, vem vet! Men det ska iaf bli kul och titta på denna och jämnföra lite =)

Såg även att det kom ut en på Johannas väg 23 idag. Likadant hus men något äldre. Köket var förövrigt APfult. Näää, den går bort!


Härlig uteplats i söderläge och tillhörande gräsmatta















 

 

 

Är dessa husen fula eller bara väldigt moderna? Vad tycker du?

(Bild lånad från Hemnet)



Kommentarer
zatu

Modernt och snyggt tycker jag =)

2009-09-30   15:11:59  
Martina

Fult och kantigt vi kallar de skokartonger =)

men smaken e som baken.

2009-09-30   19:32:11  
Emma, Oliwers mamma

jag håller med Martina!! Skokartonger är rätta ordet. Vanliga hederliga hus är snyggast tycker jag.

2009-10-01   10:34:06    http://fantasiemma.blogg.se/
Jessica

Jahopp, har jag så taskig smak, för jag börjar tycka om dom mer och mer. En vacker dag ska jag bo i en skokartong ;D

2009-10-01   12:43:11    http://kackisen.blogg.se/
Jimmy

Jag tycker det är skönt att folk inte är rädda för något nytt. Annars skulle nog människor fortfarande ha fotogen lampor och ved spis som tillbehör till sina nya hus!

2009-10-01   20:42:38  
Emma, Oliwers mamma

håller me Jimmy...

Alla måste ha olika smak för annars hade sverige sett konstigt ut.

2009-10-01   22:10:24    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback