Första dagen på jobbet...

Så var första arbetsdagen avklarad, kanon! Men jag kan inte säga att man var allt för sugen på att jobba när klockan ringde i morse. Usch, det var jättejobbigt att behöva gå upp och känna att man faktiskt var tvungen. Att dessutom lämna Alissa och vara ifrån henne hela dagen kändes grymt jobbigt. Jag nästan grät i bilen på väg upp. Men jag visste juh att hon var i trygga händer hemma hos pappsen, det tröstade en aning. När jag kom fram till Landvetter, parkerade bilen och gick mot centralgrinden kom nervositeten smygandes igen. Hur gjorde man när man gick igenom säkerhetskontrollen? Vilken kod har vi in till "vårat place"? Vilken kod är det ut från gaten?...shit, jag kommer inte ihåg. Men när jag väl gick igenom kontrollen så föll sig allt ganska naturligt...samma sak med koderna. Jag har inte alls glömt av något, jag har jobbat här tok förlänge för att kunna glömma...och så länge har jag faktiskt inte varit borta. Första planet var en KLM, när vi klev på fick jag en smått nostalgisk känsla från förra gången jag var på en flygplan. Då var jag illamående, trött, lättirriterad, ont i ryggen...foglossningar och hade en mage i vägen. Hemska tid, inte konstigt att jag hade ett helvete med att sköta mitt jobb. Men idag var det andra bullar, jisses vad kul... har saknat det där lite stressiga, att prata engelska och att bara titta på alla knepiga passagerare. Allt detta och dessutom må bra...det var UNDERBART! Jag har haft en jättekanon dag på jobbet. Längtar massa till nästa pass...

Och gissa vad min lilla prins åkte iväg och köpte när jag kom hem och sa att jag var hungrig...


Det är inte allt för ofta man äter donken och idag var det xtra gott, mums!!

Jobb 

Kommentarer
Emma, Oliwers mamma

va skönt att du hade en bra jobbdag :)

KLM har jag för mig vårt plan hette hm...

va e de exakt du gör?? ligger under sätena när folk åker?... lerler ler

2009-09-27   23:45:59    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback