O N S D A G

Morrn!
Idag vaknade jag upp med världens skallebank, inte alls roligt. Jag hade massa planer inför idag som jag just nu inte alls känner sug för att göra. Bl.a var en prommis ner till torget inbokad. Igår regnade det juh, men vid 15 tiden tittade solen fram och jag packade ner lillan i vagnen och gick ner till ica, fick postat lite paket och köpt grejer till middagen. Alissa verkade gilla turen och låg ingosad med stora ögon och titta. På vägen hem lyckades hon även somna, väldigt mysigt! 

Nu ska lillfisen få gröt och jag ska sätta på en kopp te.

Morrs!

Uppdatering...(kl. 14.00)
Efter gröten var det nana-dags för Alissa (som vanligt) Men bara ca 15 min efter att jag la henne hörde jag ljud från hennes rum. Jag gick ner och kolla, då låg hon helt avdeckad och hade spytt upp all gröt. Mammas älskade lilla tös, tycker så synd om henne. Det var alltså inte bara jag som kände mig kass idag :(
Hon fick lite saft och 100ml välling eftersom hon säkerligen tappat mycket vätska, och nu har hon precis somnat bredvid mormor som kom över.

Undrar varför hon spydde?! Åt hon för mycke gröt eller håller hon på att bli lite sjuker, hon hade ingen feber iaf. En liten tand visade sig häromdagen oxå, kan det vara därför?!

Mammas älskling ♥

Uppdatering nr 2...(kl.18.00)
Lillsnuttan hann inte sova länge med mormor innan jag fick springa ner, då låg hon över Enrica och spydde, det var inte lite heller :( Det är första gången hon gör såhär, men nån gång måste väl bli den första. Jag ringde iaf till Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus för att rådfråga. Där fick jag tipset att testa en socker & salt-lösning. Och det gjorde nog susen, just nu mår hon iaf som vanligt, har precis ätit lite kokt mat och kryper nu runt och leker. 

Precis efter att Jimmy kom hem för en stund sedan gjorde lillfisen något väldigt oväntat, eller så kanske det bara var en tidsfråga, hihi. Lägger upp kort lite senare ;)

Puss ♥

Kommentarer
Martina

Den frågan kan man ställa sig ofta. Savanna har också kräkts utan anledning några gånger tror hon sätter i halsen ibland när hon ligger och äter välling. Kanske hon bara skulle rapa och de kom upp lite som fastna i halsen, man kan ju tänka massa tankar hit och dit. Eller så är hn bara lite sjuk även utan feber.

Hoppas hon blir bättre snart

Kram

2010-03-24   14:06:11  
therese

stackars liten:( hälsa från moster så blir hon bra tror jag;) hehe

2010-03-24   14:30:31  
Emma, Oliwers mamma

stackars pluttan...

kommer du inte ihåg hur Oliwer gjorde när vi va på Idol. det var för mycket välling o gröt den dagen som gjorde det.

krya på henne

2010-03-24   20:11:30    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback