IFK-AIK

Den här dagen startade inte på något vidare trevligt sätt. Alissa somnade utan pyjamas igår och när jag kom in till henne imorse hade hon lyckats ta av sig blöjan och smeta ut innehållet över hela sig och sängen...yammi! Men så är det ibland, och att hanskas med sådana här händelser ingår i mammayrket tyvärr ;D

Vid lunch kom kära mor på fika, med sig hade hon tårta. Efter det trevliga besöket fick Alissa sova middag medans jag röjjde här hemma, STORSTÄDNING! Känns som att jag inte gör annat än städar när man får tid över...
Men när det väl var rent och snyggt här hemma tog jag en dusch och gjorde iordning mig inför kvällens aktivitet, nämligen fotboll. IFK-AIK. Idag var det dock lite läskigt, men det är det väl alltid när GBG möter STHLM, alltid stök, alltid bråk. Påväg mot arenan hamnade vi mitt i allt, bland hulliganerna...inte så kul. När man får se allt IRL och få sin egna uppfattning så blir man f*n mörkrädd över hur polisen beter sig. Den här gången gick ett gäng IFK:are över ett övergångställe, en polispeket kommer och blockerar vägen och låter dom inte få gå över?!?! Polisen gapar på dessa stackars killar SOM INTE HAR GJORT NÅGOT FEL. Det är så tragiskt när polisen provoserar fram bråk.
Jaja, det var en bra match och Änglarna kickade ASS och krossade råttorna med 4-0, jihooo!


Den här gamla godingen gjorde oss sällskap på läktaren. Robin (min kusin) som var med, har haft Niklas som lärare i Änglaskolan.
(Bild lånad från google)

Förövrigt så är det idag 1 vecka kvar tills att Elin & Krille flyttar till Kärra, och hela 8 veckor kvar tills att vi flyttar :)

Nu tackar jag för mig och hoppar i säng!
Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback