Mera macro!

Så var det fredag och helg IGEN. Den här sista inskolningsdagen gick utmärkt och Alissa fick även sova middag på dagis. Det har verkligen gått jättebra dessa 2 veckor och hon anpassar sig väldigt bra. Nu får vi hoppas på att det fortsätter så.
Och medans lissen lekte av sig med sina kompisar passade jag på att plocka fram myrorna som jag köpte på tradera för snart 1 år sedan. Det blev inte av att dom åkte upp på väggen i Alissas gamla rum, därför fick dom flytta in nu istället. Äsch, det kanske inte blev så bra men lite mer "liv" och "barnrum" var nog tanken. Tur det är väggdekor och går att ta bort så fort man tröttnar. 10 myror kom iaf upp på väggen, 5st som syns på bilderna och 5st längs golvlisten.


Vad tycks?

Fick även några minuter över till att testa på macro lite mer, denna gång under vattenkranen...



Att det kan vara så skoj :)

Efter att Jimpa kom hem idag åkte vi ner till Ikea med mina föräldrar, dom köpte sig ett vitrinskåp och vi fick med oss en spegel till våran walk in closet. Troligtvis åker den upp på väggen imorgon. ÄNTLIGEN en helkropps-spegel säger jag då, haha.
Men nu GOD NATT!


Kommentarer
★Fam. Bus★

grejar lite med din blogg nu, vill passa på att både tipsa om veckans-foto nu är igång med temat "HÖST" mejla en bild med det nya objektivet vettja ;)



Sen har jag en liten tävling igång, som jag hoppas du vill vara med i: http://familjen-bus.com/2010/september/tavling-milk-milla.html#comment



Kanske finns nått som passar Alissa :) kram kram

2010-09-25   19:32:19    http://www.familjen-bus.com
Emelie

Hej!

Allt bra här med.

Jag har en Canon 400D. Köpte ett macroobjektiv i somras, ett Sigma 50mm 1:2,8 men har inte hunnit använda det så mycket. Blev mest i somras på semestern =)

Kram

2010-09-26   16:05:44    http://calidore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback