Jag är gravid!

2 dagar efter mitt "Sorel" inlägg, dvs den 15 mars så åkte jag till jobbet i vanlig ordning, jobbade med bästa Fia och klagade på att jag mådde illa och att dumma mensen var sen så fort jag kom fram. "Du är med barn" fick man höra då. Men att jag skulle vara gravid fanns inte en chans, hur skulle det gå till?! Jaja, jag blev iaf medtvingad till Pressbyrån under rasten och fick köpt mig ett test. Några timmar senare tog jag mig i kragen och gick in på toaletten på jobbet, och även där fick jag se ett STARKT plus på stickan. Jag föll i shock och började störtlipa. Att jag skulle vara gravid fanns inte på kartan, vi som skulle skaffa ett syskon till Alissa om ca ett år. Jag ringde såklart inte Jimmy utan fick åka hem och plocka fram stickan, han var lika förvånad som jag. Men vi pratade igenom det och för oss finns det naturligtvis ingen annan väg att gå än att följa linan ut. Våran älskade dotter ska bli storasyster i början av november ♥

Jag har hunnit med några besök hos BM och även gjort ett VUL för att konstatera vilken vecka jag är i. Än så länge har graviditeten gått bra bortsätt från det hemska illamående jag har fått utstå (mycket värre än med Alissa). Men jag kämpar på och har världens goaste och mest förstående kollegor som hjälper mig på jobbet, KÄRLEK TILL ER!

Idag går jag in i vecka 14 ♥
Men kort på dagens mage kommer upp lite senare då det ej är taget ännu, här nedan kommer tidigare veckor...


Vecka 12


Vecka 13

Jag använder redan mammaleggins och magen växer så det knakar. Har väl hört att det kommer lite tidigare andra gången men det här är ju löjligt. Har ni upplevt detsamma med andra barnet?


Kommentarer
Emma, Oliwers mamma

riktigt kul att vi ska ha barn typ samtidigt. Jag känner med att det växer mer denna ggn. gör asont samtidigt :(

Kan inte ha mina jeans mer :(

kram

2011-05-02   22:55:38    http://fantasiemma.blogg.se/
Elib

Är grymt glad att du är tillbaks! Kram

2011-05-05   11:10:53    http://ellielack.blogg.se/
✫Familjen Bus✫

åååh så spännande de ska bli o se vem som gömmer sig i din mage :)



Med Maja växte magen skitfort. Syndes jätte tidigt så de stämmer nog bra :) Livmodern har redan töjts ut tidigare och har då lättare att göra det andra gången.



Grattis igen! kram kram

2011-05-22   19:56:52    http://familjen-bus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback