Gravid frågor

Namn: Jessica
Första graviditetssymtom: Illamående och trötthet.
Positivt gravtest i vecka: 6-7 tror jag.
Vilka jag berättade först för: Jag testade mig på jobbet pga TJAT från Fia, trodde hon var helt ute och cykla. Men ack så fel jag hade. Dom första som fick veta var Fia och Titti en kall marskväll på jobbet. Jimpa fick såklart veta så fort jag kom hem. 
Min barnmorska heter: Christina.
Mat jag bara måste ha: Citron (i början av graviditeten)
Mat jag absolut inte kan äta: Kaffe har jag periodvis haft väldigt svårt för och socker.
Illamåendet började: Ett par dagar innan jag testade mig. Det var därför Fia var så säker på att jag var gravid. Jag klagade väl tydligen på detta under arbetstid, haha.
Och slutade: Det höll på lääänge den här gången och var mycket jobbigare än med Alissa. I vecka 16-17 tror jag det började ge med sig.
Mina första mammakläder: Har köpt mamma leggins på Ullared, himla bra köp! Annars har det mesta lite "större" plaggen i garderoben funkat.
Första sakerna som vi köpt: Det har inte varit lika roligt att köpa saker den här gången, speciellt eftersom vi inte vet kön. Men det var väl kläderna som bebis ska ha på sig hem från BB som blev det första.
Barnvagn, barnsäng och bilbarnstol: Köpt en liggdel till Alissas Urban vagn, sängen är Alissas gamla och bilbarnstolen är av likadan modell/färg/märke (Brio) som Alissa hade.
Då kände jag bebis för första gången: Strax innan UL.
Då kände jag första sparken: Oj...det var väl efter vecka 20 iaf.
Då kände pappa första sparken: I samma veva...
Vi tror att bebisen i magen är: Ja just det, kön?! Jag hade en jättestark känsla för ett tag sedan att det skulle vara en pojk, men tror samtidigt att det lika gärna kan vara en tjej. Jag har verkligen ingen aning! Det blir en suprise! :)
Namn vi funderar på: SVÅRT! Men vi har lite förslag som tur. Får se när bebisen är ute vad den kan passa till.
Grejer som händer med min kropp: Vad är det som INTE händer liksom?!
Så motionerar jag: Haha, motion?!
Värsta graviditetsminne: Illamåendet!!! Och att aldrig ha något att ta på sig...
Bästa graviditetsminne: Ultraljudet, hjärtljuden och sparkarna!
BF: 8 November 2011, alltså + 6 dagar idag.

HÄR såg svaren ut på samma frågor när jag väntade Alissa.

Kommentarer
Emma, Oliwers mamma

såå kul o läsa... snor frågorna :) sorry ;)

2011-11-14   23:58:53    http://fantasiemma.blogg.se/
Johanna

Oh så kul lista! Spännande att se vad ni får. Vi ska på UL imorgon o hoppas få veta vad det är redan då. ;-)

2011-11-16   19:37:41    http://passionforpoison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback