Drömmen om ett barn

Eftersom jag var på Allum igår kväll så missade jag veckans avsnitt av Drömmen om ett barn. Nu sitter jag och tittar på Tv3play och grinar som ett litet barn. Man tar det så förgivet att alla kan skaffa barn, men för vissa går det helt enkelt inte och det är väl då tur att det finns andra vägar att gå. Men usch vad kämpigt och jobbigt det måste vara för dessa par. Det är inte rättvist! Jag får så dåligt samvete när jag själv inte änns kände glädje nu när jag fick reda på att jag var gravid igen. Det första jag kände var "inte nu", hade så gärna velat vänta 1 år till. Men efter att få se dessa människor så känner jag skam över att änns tänkt den tanken. Jag är sååå glad och lyckligt lottad över att vi slipper gå igenom det som dessa par får genomlida.
 Önskar att alla kunde få uppleva lyckan och känslan när man får ett biologiskt barn.


Kommentarer
EMMA, oliwers mamma

Håller med dig. Har en jag känner som tyckte jag va dum som satte in spiral när de hade så svårt o få barn. Då blev jag sur för jag måste ju få välja.

Vi var ju haft turen båda 2 gångerna du o jag. Är så glad för de!!!

2011-10-28   17:49:48    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback