Välkommen kusin!

När klockan slog 00.00 var Alissa fortfarande vaken och vi pussades in till 2012. Eftersom vårat hus ligger på ett berg har vi fin utsikt över Kärra (och Göteborg typ) från Alissas rum. Där stod vi och tittade på fyverkerierna och lilla lisfis var helt salig. Det är hennes tredje nyår men första som hon är vaken vid tolv-slaget, det tyckte hon var coolt.

Strax därefter gick vi och la oss, somnade alla tre på studs. När klockan närmade sig 04.00 vaknade jag av att Adrian gnällde till, gav han nappen och tog upp (av en ren tillfällighet) jimmys telefon (som var närmast) för att kolla klockan. Han hade 2 st missade samtal. Eftersom vi visste att Jenny hade värkar när vi gick och la oss så VISSTE JAG att nu har dom fått bebis. Skakade liv i Jimmy och sa att han skulle ringa upp. Och mycket riktigt hade lilla bebisen bara 40 min tidigare tittat ut. En liten flicka!!! ♥
Vi är så otroligt glada för deras skull och att dom nu oxå har en av varje. Även skönt att alla mår bra och att förlossningen gick fort. (Jag själv har räknat ut att båda mina förlossningar ihop har tagit ca 110 timmar, helt sjukt). STORT grattis till familjen Oskarsson och lilla Wincent som nu har blivit storebror! 




När folk i våran närhet får barn väcker det starka känslor i mig, speciellt eftersom vi själva precis har gått igenom samma sak. Det må vara tufft men fy fan vad mäktigt det är att få bebis. Jag ryser i hela kroppen! Man tänker automatiskt på sin egna erfarenhet och hur man upplever den här resan i livet. Det är så otroligt vackert att bilda familj.
Jag har ovan slängt in lite bilder på våra fina barn och hur syskonkärleken börjar växa fram. Vi älskar dessa små liven så mycket! ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback