Debatt

Samtidigt som Adrian fick mat och Alissa tittade på Pippi i iPhonen fastnade jag för partiledardebatten som direktsändes på SVT. Inget jag vanligtvis tittar på då politik aldrig riktigt har intresserat mig men det var faktiskt ganska intressant.

Sverigedemokraternas Jimmy Åkesson berättade iaf om deras politik och efter hans tal var det dags att debattera med de övriga partiledarna. Tro det eller ej, men han är inte så dum den där Jimmy och jag höll med om det han sa. Det gjorde även de övriga i salen eftersom han fick applåder.
Jag har alltid sett Sverigedemokraterna som "rasister" som vill stoppa invandringen. Men så är det inte riktigt. Dom är FÖR invandring men vill inte göra (som resten av våra partier) nämligen ta in utlänningar, placera dom i någon taskig förort tillsammans med deras landsmän där dom kan fortsätta leva som innan (utanför "Sverige") och prata deras hemspråk, dessutom välja att inte jobba och leva på våra skattepengar.
Jimmy; Ska vi ta in invandrare så måste vi kunna ta hand om dom och det gör vi inte genom att släppa in ALLA som vill hit runt om i världen. Vi måste begränsa invandringen för att kunna hjälpa dom som verkligen behöver den.

Och visst håller jag med. Det betyder inte att jag är rasist! Men vi har det så jävla bra här i Sverige och det tror jag MÅNGA utnyttjar. "Åk till Sverige, där får du utbildning, boende och bidrag utan att behöva göra ett skit"! Detta gör att Sverige sakta men säkert gräver sin egen grav...

Detta betyder inte att jag kommer rösta på SD i nästa val. Tycker alla partier har något bra och skulle gärna plocka godbitarna till ett eget parti, då hade det varit enklare för mig att rösta. Men som det är idag finns det för och nack-delar överallt. Jag fortsätter vara neutral i den frågan.

Kommentarer
Emma, mamma till Oliwer & Moa

håller med dig om invandringsfrågan. Det är det som stör mig i detta samhälle.

2012-01-18   22:14:23    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback