Jobb efter 6 veckor

Helgen är över och hela 16 timmar av den har jag spenderat på jobbet. Yes, efter 4 månaders ledighet är jag nu tillbaka i arbetslivet. Det gick fort! ;)

Ni är väl en del som rynkar på näsan och tänker REDAN JOBBA?! Och även om det bara var 6 veckor sedan jag låg och pressa ut en bebis så känner jag mig nu återställd och redo för jobb. Anledningen till att jag har valt att "hoppa in" är för att få en extra slant utöver mammapengen (som ni vet inte är den bästa). Samtidigt är det skönt att få komma iväg lite ensam. Att bara få vara jag en stund, och inte mamma.  

Amning sker mycket sällan nu, och pga det har mjölken börjat sina. Jag ammade förrut endast på natten och ibland på kvällstid. Men sedan 1½ vecka tillbaka sover Adrian hela nätterna (precis som sin syster vid den åldern), från 21-22 till 06.30 och eftersom amningen upphörde gjorde mjölken det oxå.
Mycket pga att Adrian inte äter av mig gör att jag inte är bunden. Jimmy är ledig på helgerna och det är skönt för honom att få lite ensamtid med barnen, och även testa på hur jag har det på dagarna. 

Den här helgen har allt fungerat jättebra och antagligen gör vi så att jag jobbar varannan helg, alltså 4 arbetsdagar i månaden. Jag trodde saknaden efter Adrian skulle slå sönder mig, han är ju fortfarande så liten och jag har aldrig varit ifrån honom så länge. Men tiden har gått fort och jag har inte hunnit känna saknad. 
Att jag "borde strunta i pengarna och vara med mitt barn (tid som aldrig kommer tillbaka)" har man väl hört. Men det är liksom 8 timmar på ett helt dygn, 2 ggr varannan vecka vi snackar om. Jag har massor av tid för att njuta av min lilla bebis, jag missar inget. Då är det väl minst lika fel att Jimmy går till jobbet varje dag, han är ju lika mycket förälder som jag.

Hur tänker ni kring detta?
Jobb 

Kommentarer
Elina

Jag tänker att det låter jättebra!

2012-01-09   00:38:15  
Martina

Låter jätte bra tycker jag, är ju kul för Jimmy att få vara ensam med barnen också.

2012-01-09   11:57:30  
Emma, mamma till Oliwer & Moa

Skönt att ni som familj hittat nåt som passar er tycker jag. Själv går jag i tankarna att inte jobba på länge pga att jag får ångest av att veta att jag ska jobba i 33 år till sen... haha!!! Detta är sista långa ledigheten liksom...hehe

2012-01-09   17:57:40    http://fantasiemma.blogg.se/
Annette

Naturligtvis är det bra. Jimmy får ju också känna sig behövd och ta ansvar. sen tror jag barnen mår jätte bra av att vara med sin pappa utan mamman jämte sig. De får ju en underbar start i livet med båda föräldrarna som tar lika ansvar. <3

2012-01-11   08:12:19  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback