1 juni

Det är som jag säger, måndagar är kass! Vaknade av att mamma ringde och ville att jag skulle komma upp på lite frukost, det tackar jag aldrig nej till. Men i samma ögonblick som jag låser ytterdörren ser jag att corsan inte står på parkeringen...what a?! Jag som hade planerat att åka och köpa blommor å sånt idag. Ringer och skäller lite på Jimpa, men vet ju innerst inne att behöver han bilen så ska han naturligtvis ta den, skulle han ta bussen annars eller?! Jag trodde nämligen att han skulle samåka med sin jobbarkompis, men han ställde sin bil på besöksparkeringen och så tog dom våran lilla corsa *morr* V70:n stog i garaget fullpackad med skräp från golv till tak, så det var ju inget alternativ. Jaja, det kom en skvätt grin, men d gör det för minsta lilla nu förtiden om ingenting alls. Jag är konstig, eller är det kanske ganska vanligt?! Efter frukosten hos mamma och besök av morfar så erbjöd sig mamma att följa med så vi kunde ta hennes bil. Hon gillar inte att jag åker iväg och gör saker själv nu så här i slutet...överbeskyddande lilla mamma. Så jag sprang ner till mig för att hämta plånboken. Men vad upptäcker jag då...mitt körkort och visakort har Jimpa kvar i sin plånbok efter helgens shopping. Faaaaan! Ringer och skäller ännu mer på han. Varför gör jag det, skulle han åka hem från Landvetter där han jobbar varje måndag för att lämna det då eller...tror änna inte det! Jag är så elak mot han hela tiden, så fort det brister för mig så går det ut över Jimmy. Japp, så det var andra gången tårarna tittade fram idag. Men jag gjorde en fuling och snodde lite undangömda kontanter. Så till slut fick jag köpt mina blommor, blev lite krukor oxå.
När jimpy vimpy sedan kom hem från jobbet fixade vi lite på framsidan...tvättade fönster, rensade lite ogräs och gav gräsmattan lite näring. Sen åkte vi iväg och köpte en dynlåda på Jysk. Ska det bli fint blir man pank :(
Sedan orkade vi inte med vårat lilla hus mer så vi gick upp till fam Eliasson och mummsade prinsessbakelse och spelade badminton.

Har fått gjort ganska mycket och tycker denna dumma men trotts allt fina dag ska ta slut. Imon kommer nog allt kännas bättre, det är ju tisdag och lilla monken fyller 39 veckor.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback