Älgen var stenDÖD!

Igår fick jag som sagt hoppa in och jobba, och det är så jobbigt att behöva åka ifrån dom två man älskar mest av allt, även om det bara är för några timmar. Kan bara tänka mig hur Jimmy känner sig varje morgon när han åker iväg till jobbet.
Det gick iaf ganska bra att jobba, men fick en shock när jag kom in på lagret. Catering- vagnar överallt och faaan vad det såg ut. Dags för en storstädning? Jag hade lätt kunnat åka in och bara städa i några timmar. Det var verkligen kaos! Hade jag jobbat heltid hade jag aldrig accepterat att det såg ut så, fyyy! Jaja, DEEP:en på BLX gick finfint. Vi åkte även ut på en liten "flygtur". Sist jag åkte med var jag gravid och när det guppade så mådde jag jätteilla. Var även lite skraj för att gå på SN, sist jag var på den spydde jag av SN-doften, alla flygplan luktar nämligen på sitt speciella sätt, och SN är nog värst! Det gick iaf jättebra att göra allt detta utan bebis i magen.


Ena halvan är klar..


Här har vi rullat ut från gate, mallis nästa!!


Och här sitter jag och bara åker med.

På vägen hem, runt 01.30 låg jag helt ensam på E20, plötsligt ser jag en massa blå-ljus och brandbilar lite längre fram. Massa poliser stog mitt på vägen och vifta med armarna, men hallå?! Dom är liksom svartklädda med reflexer på bröstet där det står "polis". Hur ska jag kunna se vad dom vifftar med armarna, vill dom att jag ska stanna eller fortsätta köra?! Jag stannade och trodde att det hade inträffat en bilolycka. När brandmännen längre fram hade sopat klart på körbanan fick jag äntligen köra. Tror säkert jag stog där i 5 min, helt ensam...inte en bil bakom, hur stor är sannolikheten?! När jag sedan körförbi ser jag världens största älg ligga och ta upp en hel fil, den var ganska död. Lite längre fram står det en långtradare som troligtvis hade kört på älgen. Var bara tvungen och kolla hur den såg ut där fram och OHH MY GAAD! Det var väl tur att det var en stor lastbil som körde på den och inte en vanlig personbil. Lastbilen var helt genomdränkt av blod, lampor och skärmar bara hängde, den var inte vacker. Det fick mig att minnas när jag jobbade nere på SJ och när det ibland rullade in X2:or som hade kört på djur. Det satt juh fortfarande kvar inälvor på tågen, usch usch!!

Nää, nu ska jag packa träningsväskan, ikväll väntar gymmet!

//Jessica

Jobb 

Kommentarer
Emma, Oliwers mamma

ja älgar är verkligen gigantiska djur. Lebbigt med massa blod o sånt :(

Du får ringa bossen o säga att de ska storstäda innan du börjar jobba heltid ;)

2009-11-12   15:29:32    http://fantasiemma.blogg.se/
tessan

Jobbade du med Söre eller;) haha



Eller kanske Henke, för han e stört skön! :)

2009-11-12   19:47:27  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback