091015

Jimmy fick ledigt idag för att kunna följa med till Öppna och imorgon har han stoppdag så lilla familjen får en riktig långhelg ihop, helt underbart.

Jag tror Jimmy stortrivdes på öppna idag, han försvann iväg när jag satt och måla Alissas gipsavtryck och under sångstunden blev jag faktiskt ganska förvånad, Jimpa kan juh mer än man tror. När vi sedan var på väg hem sa han att "dit ska jag gå sen när jag är pappaledig" Jag blir så stolt över min lilla gubbe, att han inte förväntar sig att det bara är jag som ska göra allt sånt. Det bästa han vet är när jag säger att jag behöver städa eller åka iväg och "fixa" saker...för då får han ensamtid med sin prinsessa. Han är nog lite avis på att jag får umgås med lissen så mycket mer än han ;D

Efter öppna åkte vi hem och lillfia somnade så gott efter en heldag med massa andra bebbsingar. Då passade jag och ibby på att klä våran soffa, vi har en tygsoffa och tog av klädseln för någon dag sedan för att tvätta den. Idag var allt torrt och skulle på igen...ohh my gaaad, shit va jobbigt. Den plockar jag aldrig av igen. Men nu är det iaf rent och luktar gott sköljmedel i hela vardagsrummet.
Framåt eftermiddagen åkte jag iväg och träna medans Jimmy tog med lillan och åkte till coop för att inhandla grejjer till middagen, idag stog det nämligen grekiskt på menyn, mums! Och nu under kvällen har det visats mycket bra på tv, först "halv åtta hos mig" sedan "Mammas Pojkar" för att tillsist avsluta en perfekt dag med "Lyxfällan" och en stor kopp Chai-te. Nu är jag ganska trött och slänger mig nog i sängen, imorgon ska vi upp tidigt och gå på Satsbaby jag och Lissen medans Jimpa åker till jobbet och sätter på vårat nya avgassystem på V70:n, den kommer låta så jävla porrigt, grr!

Här kommer lite pics från dagen...


Såhär inpackad var våran lilla tjej imorse!



Strax innan 13.00 på öppna idag kommer det in en tjej som tänkte sälja lite barnkläder i "garderoberna" som finns. Då plockar hon upp denna skönheten från NOVASTAR ur sin kasse.
Jag slänger mig över den, JAG SKA HA! 100 spänn liksom, ett riktigt FYND!
Jag är nöjd!



Grekisk middag made by my man ♥


Idag grattar vi oxå Oliwer som blir hela 10 månader, stor pojke nu.
Och min lilla plutt blir 3½ mån idag.



Kommentarer
Emma, Oliwers mamma

Oliwer tackar så mycket...

Han hälsar att Alissa e hans favvotjej... hihi



Ja de där garderoberna e grymma...hehe

Kul att Jimmy gilla öppna.

På onsdagar när vi är där är det mycket pappor faktiskt.

Va kul att du gillade spinningen :)

2009-10-15   23:31:05    http://fantasiemma.blogg.se/
-svantes mamma-

Wow! Riktigt mysig omlott-tröja =)

2009-10-16   15:17:53    http://nykick.blogg.se/
Elin

Hoppas det snart är dags för en till middag :D det såg jätte gott ut hehe, kram

2009-10-16   17:29:13    http://ellielack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback