Nya täcken!

Måndagen lider mot sitt slut och här sitter jag och bara längtar efter att få hoppa i säng. Det har varit många vakna timmar eftersom jag jobbade inatt och allt som allt har sovit ca 3 tim sedan igår morse. Ibland är det tufft, men va f*n, sånt är livet.

Igår
storstädade vi här hemma och rensade bland våra en miljon prylar som jag nu är så trött på. La ut lite möbler på blocket som idag har fått ett nytt hem, känns bra att sakta men säkert bli av med så mycket som möjligt innan flytten. Om bara några månader ska det minsann shoppas nytt, och det ska bli himla kul att förnya och uppdatera inredningen. Den här gången blir det ingenting i EK utan istället VITT ;) Fräscht!
Efter allt slit denna söndag åkte en gäspande Jessica till Landvetter och avverkade 5 kärror innan jag totaldeckade på soffan i fika-rummet. God natt/morgon! 

Idag kom jag hem ganska sent från jobbet, vi åkte genast iväg till Hemtex och bytte våra täcken IGEN. Köpte ett par riktigt sköna och lyxiga täcken några månader innan vi flyttade in i vårat hus. Men dom höll i ca 1 år innan dom helt hade tappat formen och innehållet inte alls var där det skulle vara. Så jag bytte dom och nu ännu ett år senare händer samma sak. Tycker detta är ganska konstigt eftersom det är lite dyrare täcken som man antar har en aning bättre kvalitet än andra billigare, men så fel man kan ha. Jag hoppas innerligt på att dessa nya (denna gången DUN istället för SYNTET) ska hålla, men det lär vi se den dagen vi flyttar, det är nämligen då vi hade tänkt inviga dom.


Det ska va gött och sova!
Duntäcke Excellent (Medium) 1295:- Hemtex

När jag köpte våra första täcken kostade dom 1495:-/st, men det var då halva priset på alla täcken och jag fick därmed 2st för priset av ett. Idag när vi valde ut våra nya täcken som det inte var halva priset på hade vi fått lägga till pengar för dessa, men personalen tyckte synd om oss som redan fått byta täcken en gång och gav oss därmed ett täcke helt gratis, himla gulligt tycker vi!
En eloge till Hemtex Bäckebol för alltid lika kunnig och trevlig personal!

DUN eller SYNTET, vad har du?


Kommentarer
Martina

Vi har syntet tecken som är hundra år gammla =)

men ingen av oss klagar än så det lär ju dröja innan vi får för oss att köpa våra första nya täcken =)

2010-04-05   23:20:13  
Elin

Fiber dun. :D men det vet du ju redan :) Hoppas dessa täckena håller längre nu! kram

2010-04-06   10:14:40    http://ellielack.blogg.se/
Elin

Vi har fiber dun. :) men det vet du ju redan. hoppas dessa täckena är bättre denna gången.

PS, har svarat på ditt inlägg i min blogg DS

2010-04-06   10:20:17    http://ellielack.blogg.se/
Elin

oj det blev visst 2 gånger där :D

2010-04-06   10:21:02    http://ellielack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback