Hemsk biverkning!

Vilken fredag, eller snarare natt till fredag. Jag hosta så mycket i går kväll att Jimmy tvinga på mig en stark host-medicin innan jag gick och la mig. Vaknade vid 2 tiden av att jag hade ont under bröstkorgen, det blev bara värre och spelade ingen roll hur jag låg, satt eller stod. Till slut fick jag väcka Jimpa, trodde helt seriöst att jag skulle bli tvungen att åka in till sjukhuset. Jag kan jämnföra det lite med värkarna under en förlossning, det gjorde verkligen så sjukt ont vad jag än gjorde, dock utan pause den här gången och självklart en annan typ av smärta. Vi gick iaf ner till vardagsrummet och Jimmy ringde sjukvårdsupplysningen för info. Där sa dom att detta var en vanlig biverkning av den host-medicinen och att det oftast går över efter ca 1 timme. Jisses, tänkte jag...ska jag ha så här ont i 1 timme?! Vi la oss i soffan och satte på tv:n. Stackars Jimpa som skulle börja jobba 6 :( Efter ett tag började det iaf att avta, sköööönt! Men istället blev jag illamående och på 2 sek satt jag inne vid holken och spydde som en gris. Fyyyy, vad jag hatar att spy! Nu känns allt mycket bättre och det blir nog jobb för mig imorgon. Fredagens storstäd blev tyvärr inställt, orkar inte...vill bara sova.

Nu kommer min älskade man snart hem och då blir det fredagsmys för hela slanten ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback