Ensam hemma!

Måndag idag vilket innebär ensammedtvåbarninågradagar.
 
Strax efter att Jimmy kom hem från jobbet hoppade vi in i bilen och åkte mot Landvetter. Där fick vi pussa hej då på våran älskade Jimmy som ska på kurs i huvudstaden i några dagar. Det var inte längesedan jag var hemma själv med barnen (när Jimmy var i Skottland) men då var vi mestadels av tiden hemma hos mamma. Den här gången ska vi vara hemma. Det kommer bli ensamt, men tre dagar går fort och snart är han hemma igen. Haha, känner mig som ett litet barn, men det är faktiskt lite läskigt när man inte är van.
 
Annars så har lilltösen varit på dagis idag medans jag och Adis har shoppat lite på B-plan. Det blev en New era (NY) keps till Jimpa som han har önskat sig, en Puma tröja/jacka till Adrian och lite grejer till Alissas tårta på lördag. Hon har beställt en "Cars" och en "Hello Kitty" tårta. På fredag kväll blir det till att leka konditor här hemma och få till något fint, hehe.
 
Förra året beställde Annette (Alissas farmor) tårtan och såhär såg den ut. Den finns även att beskåda HÄR!

Kommentarer
Linda Brodin

Ja det kan bli lite knussligt att vara själv med de små liven men det går ju :)
Snart fyller tjejerna 3 år!! Herregud vad snabbt tiden går, hihi.
Jag ska med försöka mig på att göra en tårta till Alvas kalas, får se om det lyckas ;-)

Svar: Ja gud, 3 år liksom! Lika lång tid till så är dom 6 och börjar skolan ;-) Det är väl inte långt kvar till man själv får planera sitt 50 års kalas heller. Tiden går verkligen fort!
Du är ju superduktig på tårtor så det tvivlar jag inte på. Har du funderat på vad det blir? :-)
Jessica

2012-06-26   07:42:41    http://gorgon.blogg.se
Linda Brodin

Ja, tiden går...åkte på läsglasögon förra veckan efter en synundersökning...nu går det utför snabbt, hahaha!!!
Tack, men så duktig är jag inte, hihi. Har gjort 4 tårtor i mitt liv kanske :) Alva gillar ju Cars, pirater och Pippi, så nått sånt blir det nog. Misslyckas den får jag dekorera med mycket grädde :)

2012-06-26   21:18:18    http://gorgon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback