TE-favoriter

Sähär på hösten finns det väl inget som passar bättre att mysa med på både morgon och kväll än te. TE är HÖST för mig! Och här nedan finns några av mina favoriter. Hallonblad har jag mest köpt för att det ska vara bra under de sista 2 månaderna av graviditeten.

"Det har en toniserande verkan på livmodern. Om man tar det dagligen under graviditetens sista 6-8 veckor förbereder livmodermuskulaturen inför förlossningen och kan på så sätt göra det lättare att föda barn."
Tror ni att det fungerar?



Absoluta favoriterna är Creamy Blueberry (Rooiboste med Blåbär och vanilj) Sweet Applepie (Rooiboste med äpple, kanel och vanilj) & Green Chai (Grönt te med kanel, nejlika och kardemumma).
Men Himlagott hör man ju bara på namnet att den är sååå himla god. Det är ett svart te med smak av Kvitten, persika och grädde.


Kommentarer
Elin

Älskar verkligen Friggs tesorter! Min favorit är äpplepaj! Mums!

2011-11-01   22:50:54    http://ellielack.blogg.se/
Emma, Oliwers mamma

jag drack inget sånt te och hade inte nån svår förlossning med Oliwer så det är inget för mig...hehe

2011-11-02   09:42:46    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback