Våran sessa är sjuk!

Det var ju en trevlig kväll igår! Efter att Alissa och Jimmy kom hem från sin lekdejt hemma hos Emilia med familj (granne) så märkte vi att det geggade väldigt mycket i hennes ögon. Det fortsatte under kvällen, ihop med en förkylning och dessutom feber, jippi! Så det fick bli en zupp och sedan sova för våran lilla sessa. Jag har varit uppe några ggr inatt och kollat till ögonen så att dom inte klibbar ihop så mycket att hon inte kan öppna dom. Usch, det är så jobbigt när enns lilla barn mår dåligt, man blir så hjälplös och önskar man kunde ta över det.
Idag vaknade hon iaf pigg och med mer energi, febern är borta och klibbet ser något bättre ut (än iaf). Nu är det välling och bolibompa-tajm som gäller, det är uppskattat! ♥

Efter att lisfis somna igår gjorde Jimpa julskinka i ugnen (Ja, han är galen den gubben, haha!). Sedan blev det filmmys framför Passagerare 57. Konstigt att jag har missat den, väldigt bra faktiskt.

Blir såklart en innedag idag, och jag ska försöka passa på att röra mig så mycket som möjligt genom att städa. Det är +12 och exakt så många dagar som jag gick över med Alissa den dagen vattnet gick med henne. Nu har jag förhoppningar på detsamma den här gången, hehe. Wish me luck!


Kommentarer
Brassemamma

Hej!

Jag råkade just hitta din blogg och såg att ni väntar nr.2 precis som vi. :-) Vi har en liten son på 1½ och tvåan beräknas komma i mars.

Ville bara säga lycka till med allt! Hoppas du hittar en ännu större styrka inom dig denna gång.

2011-11-20   17:19:06    http://brassemamma.blogg.se/
Annette

Stackars lilla tjejen. Pussa henne från farmor. Jag kommer så fort jag är frisk vill ej smitta ner er. Hmmm Jag blev så sugen på skinka jag med så i morgon ska jag griljera våran hahahaha

2011-11-20   18:27:41  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback