Man ska ha husvagn!

Under min uppväxt har husvagn aldrig kommit på fråga. Det är tråkiga Svensson som har husvagn och reser runt i Sverige. Det är väl ingen semester?! Bara en massa jobb! Nää, har man semester ska man åka dit solen och VÄRMEN är, där man kan bada i blått vatten och dricka paraplydrinkar på stranden...det är semester det. Och att åka utomlands är jag uppvuxen med, var det inte Italien så var det charter.
Men trotts detta så campade vi en del i yngre dagar ändå, farmor och farfar hade husvagn och vad jag vet har jag följt med dom till både Öland och Varberg.
 
Under mina föräldrars semester nu i sommar så besökte dom mammas arbetskamrat som har en husvagn uppställd uppe i Kungshamn (vid Smögen). Dom spenderade några dagar där och nu på äldre dagar så verkar det som att dom faktiskt tyckte om det.
Härom veckan följde jag och barnen med till Tagene och tittade på några vagnar, bla Polar. Efter det har mina föräldrar på egen hand varit och kollat på en Hobby (som är mest intressant). Mamma har fastnat för en variant med barnkammare, barnbarnen måste ju ha någonstans att sova ;-)
Hur som helst kanske min föräldrar blev så sugna efter dagarna i Kungshamn att det blir en husvagn. Känns jättekul, och vi kommer såklart hjälpa till med det praktiska så mycket vi kan eftersom vi oxå kommer nyttja vagnen.
 
Känner jag mina föräldrar rätt (speciellt mamma) så blir det ingen vagn som är äldre än 2010. Det är ju enligt henne nästan som att köpa en begagnad säng, urk!
Blir det en vagn (är fortfarande inte säkert) så lutar det alltså mot en Hobby 560, 610, 720 med barnkammare. Den kommer isf stå uppställd på en fast plats uppåt landet under hela säsongen. Nästan som en sommarstuga :-)
 
Åhh vad spännande!!!

Kommentarer
Emma

Mina föräldrar har husvagn fast ingen sån lyxig som på bilden, men riktigt fin ändå :)
De älskar att åka ut nu när vi är utflugna :)

Svar: Aaa, jag kan tänka mig det. Det är ju faktiskt väldigt mysigt :-)
Jessica

2012-08-14   23:38:01    http://www.fantasiemma.blogg.se
josefines.se

Du har en väldigt fin blogg! Om du inte redan är med så får du gärna vara med i min tävling där man kan vinna ett eget designat iphoneskal, eller varför inte överraska någon annan med ett designat skal? http://josefines.se/2012/july/tavling-vinn-ett-eget-designat-iphoneskal.html#comment Hoppas du vill vara med =) Ha en fortsatt bra dag! Kram♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback