Trottsar frisören

Idag var dagen då Alissa skulle till frisören för första gången i sitt liv. Tidigare har vi klippt hennes lugg, men annars så har det vuxit vilt på huvudet. Även om hon inte har så mycket hår så ser det verkligen fördjävligt ut. Jaja, mot frissan med mormor som barnvakt för Adrian. Mor och dotter tajm på hög nivå. Men väl på plats totalvägrade Alissa och skrek "jag villl intääääää". Hur lätt är det då?! Försökte få henne att sitta i mitt knä och t.o.m stå upp och bli klippt, men ingenting funkade och vi fick snopet gå därifrån. Så kan det gå! 

Hon måste verkligen klippa sig, det är på tiden. Men hur får man henne att inte trottsa emot? Jag hade gärna klippt henne själv men jag kan inte och hon skulle nog se ännu värre ut än innan om jag plockar fram saxen.

Har ni kanske tips på hur man kan gå till väga?

Kommentarer
Emma, mamma till Oliwer & Moa

åhhh det är så trist...

jag klipper ju Oliwer, men vill att Erica ska göra det. Oliwer vägrar för Erica får bara klippa mamma...hehe

Jag vet att flera frisörer har coola stolar de får sitta i eller att de får se på film m.m.

Kanske godis???

2012-01-15   16:51:16    http://fantasiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback