Livet på BB

Efter en tuff förlossning fick jag sy ett stygn och sedan äntligen mysa med våran son. Den berömda silverbrickan kom in och smörgåsarna kunde inte smaka bättre.

Efter några timmar fick vi åka upp till BB där det nästan var helt fullt (iom många förlossningar dagen innan då vi blev hänvisade Östra). Jag fick dela rum ihop med en annan omföderska som en timme efter mig hade fått en dotter. Där hann vi inte mer än lägga oss i sängen innan jag och lille Adrian somna, skööönt! Jimmy åkte hem till mina föräldrar där Alissa var och visade upp kort och film på lillebror.
Den första natten gick bra, vi sov mestadels och ammade ett fåtal ggr. Min rumskamrat var däremot väldigt mycket vaken, hon bökade och hade massa konstiga ljud för sig. När Jimmy kom på morgonen var jag så irriterad på dessa ljud att jag nästan var nära på att säga till henne. 
Jimpa spenderade hela dagen hos oss på BB och tiden bara sprang iväg. Samtidigt var Alissa med mormor på Babyproffsen och köpte en present (snuttefilt) som hon skulle ge honom när dom skulle ses.
Det blev ytterligare en natt (med samma konstiga ljud från rumskamraten, morr!!!) på BB då jag ville vara säker på att amningen fungera, men på söndagen (första advent) fick vi efter en läkarundersökning på lilleman äntligen åka hem. Då kom Jimmy med Alissa och hon fick för första gången träffa sin lillebror.




Mina 2 ♥


Kommentarer
✫Familjen Bus✫

Så mysigt! :)

2011-12-14   11:19:22    http://www.familjen-bus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback