Biggest loser nästa?

Yes, då var det JANUARI och nystart. Jag har ett mål det här året, och det är att nå min "drömvikt" som förr var min normalvikt. Jag ska alltså gå ner ca 20 kg! Nja, jag kanske inte kommer lyckas helt, men en bra bit på vägen hoppas jag på.
Efter att jag fick Alissa vägde jag 10kg mer än innan jag blev gravid. Kilon som jag aldrig lyckades gå ner innan jag blev gravid med Adrian. Nu (5 veckor) efter den här förlossningen ligger jag på ytterligare 10kg plus. Alltså 20 stadiga kilon att tappa!
Jag vet att min kropp aldrig kommer bli densamma som innan. Jag har bristningar, bredare höfter och gäddhäng lite här och där. Det får man helt enkelt acceptera efter två graviditeter, i utbyte fick jag världens finaste barn. Men min övervikt ska bort bort bort.


Amning ska göra att man rasar i vikt...har jag hört. Men eftersom jag inte ammar på heltid kanske det inte funkar på mig, haha. Ja, ni ser juh att jag har gått upp MYCKET i vikt. Usch, jag har en tuff uppgift framför mig!

Kommentarer
Linda Brodin

Heja heja! Jag har ju samma "öde" jag. 10kg sitter kvar efter Alva och 7kg efter Hugo. Men nu är jag på G! Det där med amning funkade inte på mig...pumpade ju ett tag men det rörde sig inte åt nått håll på vågen.

Men som sagt, nu har jag börjat! Det blir en test med GI mat januari ut och sedan i v4 en kurs på 10 veckor på gymmet med diet och 5st träningspass / veckan! Hoppas jag överlever, haha!

2012-01-04   19:54:16    http://gorgon.blogg.se/
Emma, mamma till Oliwer & Moa

ja dessa jäkla kilon. Jag ser inget ljus i tunneln. Eller jooo gick ju ner 15 kg me en gång nu efter Moa och det är jag glad över, men vägen e ju lång.



Nu jäklar ska vi lyckas :=)

2012-01-04   21:16:19    http://fantasiemma.blogg.se/
✫Familjen Bus✫

usch... det här med vikt, finns inget tråkigare och kämpigare :(

Själv behöver jag gå ner 10kg, då hade jag varit halvvägs till min normalvikt. men 10kg räcker för min del...



Lycka till gumman! kram kram

2012-01-05   14:13:19    http://familjen-bus.com
Marie

Då e det bra att du börja jobba. ;)

2012-01-05   22:22:02  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback